Molba za posao: neka se istakne u gomili
Molba za posao: neka se istakne u gomili
Molba za posao jedan je od ključnim dokumenata za prijavu za posao, zajedno uz životopis. No, na današnjem konkurentnom tržištu, ti dokumenti sami po sebi nisu dovoljni da si osigurate željeni posao.
Poslodavci su preplavljeni prijavama i ključno je da pronađene način da se istaknete u gomili prijava. Kako se istaknuti među svim tim prijavama za posao i biti primijećen od stručnjaka za zapošljavanje?
Evo nekoliko savjeta oko pisanja molbe, ali i oko same prijave koji će vam pomoći da ostavite odličan dojam. Vrlo vjerojatno ćete si povećati šanse da dobijete željeni posao.
Sadržaj
Molba za posao mora biti prilagođena natječaju
Konačno ste se odlučili napisati molbu za posao i potražiti više sreće u nekoj drugoj tvrtki. Malo ste nervozni, ali svejedno je motivacija jaka. Konačno ste se pomakli s mjesta i idete promijeniti posao.
No, odjednom zastajete. Niste sigurni što zapravo trebate unijeti u taj dokument. Krenite od samog oglasa za posao. Proučite ga. Zatim istražite samu tvrtku, njene vrijednosti, kulturu, ali i sam opis posla.
Zatim uskladite svoje kvalifikacije, vještine i iskustva s onim što tvrtka traži. Istaknite svoja postignuća koja pokazuju vašu sposobnost za to radno mjesto.
Neka vaša molba privlači pažnju
Vaša molba je prilika da ispričate svoju priču izvan okvira koje zadaje životopis. Ne morate puno prepravljati životopis da biste ga prilagodili raznim oglasima za posao. Dovoljno je prilagoditi osnovne ključne riječi.
Za sve ostalo, imate molbu za posao. Objasnite budućem poslodavcu zašto biste željeli raditi za baš tu tvrtku. Dodajte da vas vaša jedinstvena iskustva čine savršenim za to radno okruženje.
Podijelite svoje vještine, strast i predanost odabranoj industriji.
Dobro osmišljena molba za posao može otkriti vašu osobnost i entuzijazam, izdvajajući vas od onih koji se odluče za generičke predloške.
Prikažite postignuća s mjerljivim rezultatima
Kada opisujete svoja prethodna radna iskustva, usredotočite se na svoja postignuća i koristite mjerljive rezultate kad god je to moguće. Brojke mogu značajno utjecati i pružiti konkretne dokaze o vašem doprinosu.
Jeste li povećali prodaju za određeni postotak? Jeste li vodili tim koji je poboljšao učinkovitost projekta, što je rezultiralo uštedom vremena ili troškova?
Isticanje ovih postignuća pokazuje da ne navodite samo odgovornosti, već i postižete rezultate.
Uključite ključne riječi
Uključite ključne riječi u molbu za posao. Tvrtke (posebno one srednje veličine ili velike) koriste razne softvere za praćenje kandidata za posao. Oni su prvi filter za molbe za posao i životopise.
Rade tako da prepoznaju ključne riječi u dokumentima. Te ključne riječi se obično nalaze u natječaju za posao. Morate ih prepoznati i unijeti u molbu za posao.
Softver eliminira molbe za posao bez ključnih riječi prije nego one uopće dođu do ljudskih očiju.
Zato, da biste osigurali da vaša prijava prođe ovu početnu prepreku, uključite relevantne ključne riječi iz opisa posla u svoju molbu.
Međutim, pobrinite se da se ključne riječi prirodno uklapaju u vaš sadržaj i da točno predstavljaju vaše vještine i iskustva.
Impresivna online prisutnost
U današnjem digitalnom dobu važna je vaša online prisutnost. Prije prijave pregledajte svoje profile na društvenim mrežama kako biste bili sigurni da predstavljaju vašu profesionalnu sliku.
Osim toga, ako ga nemate, razmislite o otvaranju LinkedIn profila.
Dobro optimiziran LinkedIn profil može pružiti više konteksta vašoj prijavi i stručnjacima za zapošljavanje pružiti sveobuhvatan uvid u vaše kvalifikacije.
Personalizirajte dizajn molbe za posao
Iako je sadržaj ključan, bitan je i dizajn vaše molbe za posao. Čist, profesionalan i dobro organiziran izgled može povećati vizualnu privlačnost vaše prijave.
Teško da će neugledna i neuredno napisana molba dobro proći.
Koristite grafičke oznake, naslove i dosljedno oblikovanje. Takav format molbe za posao pomaže stručnjacima za zapošljavanje da brzo pregledaju dokument. Jednako je važno da dobiju jasan uvid u vaš tekst.
Međutim, pobrinite se da je dizajn usklađen s industrijom za koju se prijavljujete – kreativno područje može omogućiti više vizualnog štiha, dok korporativno okruženje može zahtijevati konzervativniji pristup.
Umrežavanje i traženje preporuka
Preporuke suradnika su jako važna stavka i igraju veliku ulogu kod stručnjaka za zapošljavanje. Ako u natječaju za posao nije uvjet dodati preporuke, u velikoj ste prednosti ako ih ipak dodate uz molbu za posao.
S druge strane, ako imate kontakte unutar tvrtke u koju se prijavljujete, razmislite o tome da se raspitate kako je raditi u toj tvrtki.
Tihomir je voditelj ljudskih potencijala u tvrtki srednje veličine i ovo je njegovo iskustvo s preporukama:
Pri odabiru osobe koja može napisati dobru preporuku za posao važno je birati pojedince koji imaju jasan uvid u kandidatov stil rada, vještine, znanja, postignuća i radnu etiku.
Najbolje je odabrati snažne preporuke s različitih gledišta, tako da se preporučuje pitati suradnike da napišu preporuku na temelju sposobnosti timskog rada.
A s druge strane, šef može napisati preporuku o profesionalnom rastu i načinima na koje se kandidat nosi s različitim izazovnim situacijama na radnom mjestu.
Umrežavanje može pružiti uvid u kulturu tvrtke i dati vam prednost tako što će imati insajderski savjet o radu na tom radnom mjestu.
Pokažite meke vještine
Uz tehničke vještine i kvalifikacije za posao, poslodavci cijene meke vještine. O njima smo puno pisali, no ta tema i zaslužuje puno prostora.
Neke od najboljih mekih vještina (soft skills) za današnje poslovne uvjete su komunikacija, timski rad i sposobnost rješavanja problema.
U svojoj molbi za posao obavezno istaknite meke vještine koje možete povezati uz svoj rad i svoj karakter. Dobro bi bilo i primjerima poduprijeti te vještine.
Bilo da se radi o suradnji na uspješnom projektu ili rješavanju izazovne situacije, pokazivanje vaših mekih vještina može vas izdvojiti kao dobro zaokruženog kandidata.
Za kraj
Na konkurentnom tržištu rada, izdvajanje iz gomile zahtijeva strateško razmišljanje i personaliziran pristup.
Prilagodbom svoje prijave, prikazivanjem svojih postignuća i iskorištavanjem svoje online prisutnosti, možete ostaviti trajan dojam na stručnjake za zapošljavanje.
Time si znatno povećavate šanse za zapošljavanje na željenom radnom mjestu.
Zapamtite, ne radi se samo o tome da budete najkvalificiraniji – radi se o učinkovitom komuniciranju zašto ste savršeni za tvrtku i raspisano radno mjesto.
Ako vam je potrebna pomoć s pronalaskom savršenog kandidata za posao ili savršenog posla, registrirajte se na Zaposlise.hr. Pomaganje ljudima da uspiju naša je strast.
Voljeli bismo biti dio vaše poslovne strategije!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->