Rješavanje osjećaja usamljenosti na poslu

Usamljenost na radnom mjestu postala je većom temom nakon Covid-19 pandemije. Usamljenost kao osjećaj počela se među zaposlenike uvlačiti kroz […]

Usamljenost na radnom mjestu postala je većom temom nakon Covid-19 pandemije.

Usamljenost kao osjećaj počela se među zaposlenike uvlačiti kroz Covid-19 pandemiju, a njezini su tragovi osjetni i danas.

Ovaj osjećaj igra vitalnu ulogu u cjelokupnom mentalnom blagostanju. Osjećaji poput izoliranosti, tjeskobe i pada samopouzdanja povećavaju se s usamljenošću. Ona može imati velike implikacije na poslovanje i funkcioniranje organizacije, poput:

  • Veće fluktuacije osoblja
  • Većeg nedostatka predanosti poslu
  • Slabijeg učinka zaposlenika.

 

Studije objavljene u Harvard Business Reviewu iznose podatke prema kojima je više od 60% zaposlenika izjavilo da se barem u jednom trenutku na radnom mjestu osjećaju usamljeno. Zaklada za mentalno zdravlje u Ujedinjenom Kraljevstvu dala je izjavu prema kojoj oko 12% zaposlenika izostaje s posla zbog stresa i osjećaja usamljenosti.

Kako riješiti problem usamljenosti i zaposlenicima osigurati wellbeing u potpunosti?

Usamljenost – Prepoznavanje vlastitih potreba

Vaša potreba za povezanošću na poslu prirodna je i normalna težnja i pojava.

Zaposlenici se moraju osjećati kao društvena bića i barem do jedne mjere od istog prihvaćeni kako bi produktivno funkcionirali.

Priznavanje samome sebi da stres na poslu postoji i prepoznavanje istog ključni su u nošenju s izazovnijim situacijama.

Držeći na umu utjecaje pandemije, potrebno je razumijeti da društvo i dalje radi na privikavanju na drugačiji sistem. Svako privikavanje zahtijeva određeno vrijeme, no ima jedan ključan element – ovo je iskustvo zajedničko. 

Shvaćajući da postoje i drugi pojedinci pogođeni usamljenošću, ostanite blagi prema sebi i drugima.

  • Ne uzimajte na sebe previše posla i spriječite burnout
  • Ne pokušavajte “nadoknaditi” društvenu interakciju
  • Izgradite kulturu prihvaćanja vlastitim tempom.

Povezivanje s kolegama na radnom mjestu

Poznata Vam je izreka “U dvoje je lakše.

Istraživanja pokazuju da veoma često usamljeni zaposlenici precjenjuju doživljaj njihove osamljenosti od strane drugih.

Dok se Vi pribojavate hoćete li kolegi na poslu biti na teret ukoliko podijelite svoje brige, kolega je vjerojatno baš poput Vas.

Sam posjeduje svakodnevne brige za koje je moguće da bi vrlo rado podijelio s Vama.

Drugim riječima – suradnici ne mogu znati da Vam je potrebna pomoć ukoliko ne reagirate.

Započnite razgovor s kolegama u stanci za odmor, pozovite ih na ručak – možda pronađete pojedinca koji se osjeća jednako.

Usamljenost – Neizostavni remote zaposlenici

U govoru o usamljenosti neizostavno je povremeno prisutan isti osjećaj u remote zaposlenika.

Istraživanja pokazuju da su remote zaposlenici izrazito osjetljivi na osjećaj usamljenosti, stoga je potrebno redovito ih provjeravati i osigurati wellbeing.

Sljedeće radnje krucijalne su u relaciji poslodavac – zaposlenik:

  • Izdvajanje 5 minuta na početku i na kraju dana za uvid u stanje zaposlenika
  • Organiziranje redovitih check-inova potičući zaposlenike na govor o brigama i poteškoćama
  • Povremeni telefonski kontakt zaposlenika kao osobnija vrsta pristupa.

 

Sljedeće radnje krucijalne su u relaciji kolega i remote kolega:

 

Tražite posao čiji su imperativi sigurnost i suradnja? Registrirajte se na Zaposlise.hr, stupite u kontakt s poslodavcem koji pruža podršku svojim radnicima i nudi putokaz pri rješavanju poslovnih nedaća!

 

 

 

 

 

 

Preuzmi aplikaciju