Natječaj za posao: 5 savjeta kako pobijediti
Natječaj za posao: 5 savjeta kako pobijediti
Nedavno smo razgovarali a Anitom, voditeljicom marketinga u većoj zagrebačkoj tvrtki. Tema su bili natječaji za posao.
Zaposlena je na tom radnom mjestu devet godina, otkako je pobijedila na natječaju za posao kao najbolji kandidat.
Pobijedila je na natječaju na posao kao daleko najbolji kandidat. Šef tvrtke ju je izuzetno cijenio. Osjećala se da vrijedi i bila je sretna na svom poslu.
Situacija se promijenila u prosincu prošle godine kada je njen šef otišao iz tvrtke. Novi nije bio zadovoljan njenim radom. skoro je dobila otkaz. Anita nam je rekla:
Bila sam šokirana i užasnuta jer opet moram tražiti posao i prolaziti natječaje za posao ispočetka. To nisam radila skoro cijelo desetljeće.
Anita nije jedina u ovakvoj situaciji. I drugi osjećaju očaj od same pomisli da moraju opet krenuti s prijavama na natječaje za posao. Konkurencija je velika, mnogo je onih koji traže posao.
Ako ste prilagodili svoj LinkedIn profil, uvježbali pitanja za intervju i ažurirali svoj životopis, na dobrom ste putu.
Sada imate priliku istaknuti na natječaju za posao i krenuti na sljedeći korak – razgovor za posao.
Razmotrite neke od sljedećih savjeta prije, tijekom i nakon intervjua kako bi vaša potraga za željenim poslom završila s uspjehom.
Sadržaj
Neka životopis govori o vašim postignućima
Dobro se pripremite za natječaj za posao. Neka vaš životopis pokaže najbolji dio vašeg poslovnog iskustva. Zapišite svoje prednosti i pozitivne rezultate koje ste postigli.
Upotrijebite glagole radnje, poput usmjereno, stvoreno, predvođeno, implementirano.
Takvim glagolima na natječaju za posao pokazujete da ste tip osobe koja preuzima odgovornost, proaktivna je ide za rezultatima.
Općeniti i generički pristup na natječajima za posao je uglavnom neučinkovit. Jasno prikažite kako ste uštedjeli vrijeme, povećali produktivnost, smanjili troškove i dodali svoj osobni touch poslu.
To su zanimljivosti koje poslodavac želi vidjeti i čuti na razgovoru za posao.
Neka vas poslodavac pronađe na LinkedIn-u
Američka tvrtka Jobvite provela je istraživanje o ovu na talente. Jedan od zaključaka je da 94% stručnjaka za zapošljavanje traži talente na LinkedIn-u.
Zatim, 78% poslodavaca izjavilo je da su zaposlili radnika putem neke od društvenih mreža, a najčešće se to radilo opet o LinkedIn-u. Pratite li vi natječaje za posao na toj društvenoj mreži?
Stručnjaci koji stoji iza web stranice Slade.hr kažu:
LinkedIn je poslovna društvena mreža gdje se možete predstaviti potencijalnim poslodavcima, partnerima i klijentima, nastupiti kao poslodavac, izgraditi vlastiti brending, potražiti zaposlenike i B2B partnere.
Stoga vam je potreban izvrstan LinkedIn profil koji predstavlja vaš osobni brend i odražava vaše prednosti, postignuća i vrstu posla u kojem se ističete ili želite istaknuti na natječaju za posao.
Uvijek se najviše pretražuje naslov, odnosno ime profila. U taj dio profila svakako navedite naziv, industriju i sve druge ključne riječi, kako bi vas stručnjaci za posao mogli pronaći.
U odjeljku “O nama” pišite u prvom licu, jer time pokazujete osobni touch. U dijelu “O poslovima” ne treba vam dugi opis poslova koje ste radili.
Kod prijava na natječaj za posao odlično prolaze i kratke izjave o ključnim postignućima i rezultatima, koje ste istaknuli na LinkedIn profilu.
I nemojte zaboraviti dodati sliku. Nasmiješen portret s jednoličnom pozadinom najbolje funkcionira kod prijava na natječaj za posao.
Umrežavanje i natječaj za posao
Prijavljivanje na natječaje za posao je regularan način traženja posla. No, veliki dio posla ljudi dobivaju putem osobnih kontakata. Umrežavanje može biti najučinkovitiji način za dobivanje kvalitetnog posla.
Za početak prođite kroz svoje LinkedIn kontakte i javite se onima koji bi mogli odgovarati vašim potrebama. Pitajte kontakte znaju li nekog tko zapošljava ili za neke natječaje za posao koji će se tek objaviti.
Možete se priključiti i stručnim sastancima i webinarima na kojima bi mogli upoznati relevantne kontakte.
Kada uspostavite vezu, zamolite osobu da proslijedi vaš životopis službi za ljudske potencijale, ili još bolje, stručnjaku za zapošljavanje. Nije sve u raspisanim natječajima za posao.
Imate još mnogo mogućnosti i nijansi koje možete napraviti.
Budite najbolji u natječaju za posao
U prijavi na natječaj za posao odmah se pozabavite svojim prednostima koje imate za ponuditi. Pokažite entuzijazam za željeni posao, ali također i potencijal za učenje i rast kod budućeg poslodavca.
Započnite razgovor na najbolji mogući način. Kada ispitivač pita zašto ste se prijavili na ovaj natječaj za posao, govorite autentično i zanimljivo. Recite najvažnije o sebi u prvih 60 sekundi. One su najvažnije u razgovoru.
Zatim odaberite svojih nekoliko najboljih prodajnih aspekata – svoje najuvjerljivije sposobnosti, iskustvo i vještine (poznate i kao vaš osobni brend).
Time ste izradili svoju “verbalnu posjetnicu” koja je najučinkovitiji način za početi i završiti intervju. Važno je da na razgovoru za posao spomenete teme povezane s onima koje su opisane u natječaju za posao.
Pregovarajte o plaći
Najznačajnija povećanja plaća rezultat su pregovora s novim poslodavcem tijekom natječaja za posao. Znajte točno koliko vaše vještine vrijede na tržištu, kako se ne biste podcijenili.
No, nikada ne spominjite novac tijekom natječaja za posao, dok vam se ne ponudi radno mjesto, a ispitivač ne navede vašu novu plaću.
Uglavnom prva ponuđena plaća na razgovoru za posao nije njihova najbolja ponuda.
Jednostavno morate provjeriti može li poslodavac bolje od toga. Slijedite navedene savjete pobijedite na natječaju za posao! Pogledajte otvorene natječaje za posao!
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->