Rad od kuće: vještine za kvalitetan rad

Rad od kuće: vještine za kvalitetan rad

Reading Time: 5 minute

Rad od kuće je sve rašireniji u 2024. godini. Takva mogućnost rada nudi se u sve više industrija.

Ta fleksibilna mogućnost je dodatni benefit koji nudi poslodavac, da bi privukao kvalitetni kadar. Neki drugi benefiti su učenje i naglašavanje ključnih vještina.

Brojne prednosti rada od kuće privlače stručnjake iz niza disciplina, što doprinosi konkurentnosti udaljenih rada od kuće.

Vještine koje su važne za ovaj način rada su komunikacija na daljinu i samodisciplina. Uvježbajte te vještine i lakše ćete pronaći posao koji vam najbolje odgovara.

U ovom članku dijelimo vještine koje su potrebne za kvalitetan rad od kuće. Također, opisujemo zašto je svaka od njih važna poslodavcu.

Zašto su vještine važne

Vještine su potrebne za kvalitetan rad na daljinu. Bez njih stručnjaci teško mogu učinkovito obavljati posao izvan ureda.

Udobno je i lijepo raditi iz kućnog ureda, no samostalan rad zahtijeva drugačiji skup vještina od onih koje koriste u uredskom okruženju.

Uredsko okruženje

Izvor: Unsplash; Tema: Uredsko okruženje

Razvijanje mekih vještina pomaže ljudima koji rade od kuće da upravljaju zadacima, učinkovito komuniciraju s članovima tima i održavaju motivaciju koja im je potrebna za dosljedno obavljanje svojih zadataka.

Rad od kuće i potrebne vještine

Donosimo neke vještine koje mogu povećati produktivnost dok radite od kuće, ali i dostići ciljeve u karijeri:

Pisana komunikacija

Osobe koje rade od kuće mogu razgovarati sa svojim kolegama telefonskim pozivima, ali ipak većina komunikacije između udaljenih timova odvija se online.

Također, dok radite od kuće ćete često komunicirati e-mailom ili porukama sa drugim zaposlenicima, nadređenima ili klijentima. Vještina pisane komunikacije mora biti razvijena.

Možda djeluje kao osnovno znanje koje većina posjeduje, ali ipak nije tako.

Kada razgovarate, ne komunicirate samo verbalno. Tu si i gestikulacije, trebate paziti i na ton glasa. Kod pisanja jedino što prenosite primatelju je vaš izbor riječi.

Nekada dolazi do nesporazuma ili situacija ispadne dvosmislena. Vještina pisanja je ovdje krucijalna.

Naravno, poznavanje gramatike je također neophodno.

Stručnjaci iz LQ Akademije su nam objasnili što je pisanja komunikacija:

Pisana komunikacija daje nam mogućnost planiranja, promišljanja, provjere i ispravljanja napisanog. Pisanje iziskuje nešto više vremena od razgovora jer se prvo prikupljaju, a potom organiziraju važne informacije. Treba paziti na sadržaj pisma jer pisana riječ ostavlja trag.

Moderan oblik poslovne pismene komunikacije možemo povezati s prvim slanjem pisane poruke dopunjene slikama 1980. godine u Švedskoj zahvaljujući izumu faksimila.

Prvi e-mail poslan je 1971. godine. Učinio je to Ray Tomlinson komunicirajući sam sa sobom. No, Šveđani su 1983. godine postali zaslužni za prvi pokušaj komuniciranja s vanjskim svijetom putem elektroničke pošte.

Danas je e-mail standardni način pisane poslovne komunikacije. Elektronička pošta ubrzala je pisanu korespondenciju do neslućenih razmjera te predstavlja eko komunikaciju jer štedi na korištenju papira. Smanjuje troškove tekućeg poslovanja.

Pisana komunikacija i rad od kuće

Izvor: Unsplash; Tema: Pisana komunikacija i rad od kuće

Ekipa iz Bug.hr-a je grupirala neke od najpopularnijih platformi za virtualnu komunikaciju. Cilj je da si popravite učinkovitost i produktivnost.

Evo su neki od njih:

Zoom: platforma za video konferencije koja omogućuje virtualne sastanke i webinare.

Slack: Timski komunikacijski alat koji omogućuje razmjenu trenutnih poruka, dijeljenje datoteka i integracije s drugim alatima.

Microsoft Teams: platforma za suradnju koja omogućuje video konferencije, chat, kolaborativni rad na dokumentima i dijeljenje datoteka.

Google Meet: alat za videokonferencije koji omogućuje virtualne sastanke i webinare.

Trello: Alat za upravljanje projektima koji timovima omogućuje suradnju na zadacima i projektima.

Asana: Alat za upravljanje projektima koji omogućuje timsku suradnju i komunikaciju.

Basecamp: Alat za upravljanje projektima koji timovima omogućuje upravljanje zadacima, komunikaciju i dijeljenje datoteka.

Fokus na posao

Rad od kuće može zahtijevati više fokusa od rada u uredu, osobito ako ste radili isključivo u fizičkom uredu za prethodne poslodavce.

Tvrtke često strukturiraju svoje urede kako bi olakšale produktivnost.

Neki od elemenata te strukture su tiha radna atmosfera, podjela radnih prostora i planirano radno vrijeme. Sve to da pomognu zaposlenicima oko koncentracije za svoje zadatke.

Kada radite od kuće, važno je strukturirati svoju rutinu i uspostaviti radni prostor koji će vam omogućiti neometan rad i mirnu atmosferu.

Suradnja

Suradnje je neophodna na poslu. U uredu surađujete s kolegama na timskim sastancima i individualnim razgovorima.

Suradnja i rad od kuće

Izvor: Unsplash; Tema: Suradnja i rad od kuće

No, dok radite od kuće i u zasebnim fizičkim okruženjima, digitalni alati omogućuju suradnju na timskim projektima. Preko raznih digitalnih platformi se informirate i kreirate planove rada.

Motivacija

Ako radite od kuće, možda ćete imati priliku stvoriti vlastiti raspored i prilagoditi radno vrijeme svojim potrebama.

Stručnjaci na daljinu često uživaju u ovoj pogodnosti, ali rad od kuće prema vlastitom rasporedu također zahtijeva samodisciplinu.

Ako napravite vlastiti raspored, razmislite o razvoju strategija kako biste osigurali da svoj posao obavite učinkovito.

Na primjer, možete postaviti alarme ili uzeti pauze kako biste spriječili burnout i pomogli vam da ostanete predani izvršavanju svojih zadataka.

Anja je radna psihologinja i podijelila je s nama nekoliko svojih misli:

Znamo zašto dolazimo u ured. Naravno, zato da bismo odradili neki određeni posao

U radu od kuće, ovo nije tako lako i ponekad predstavlja problem. Pogotovo u samom početku rada od kuće.

Veliki problem nam radi smanjena motiviranost. I to može, na kraju krajeva, smanjiti produktivnost u obavljanju posla.

Upravljanje vlastitim vremenom

Mudro upravljanje vremenom može vam pomoći da dovršite zadatke u zadanom roku.

I u uredskom okruženju ili kada radite od kuće, često imamo rokove.

Upravljanje vremenom, rad od kuće

Izvor: Unsplash; Tema: Upravljanje vremenom, rad od kuće

Na primjer, početak i završetak posla svaki dan u isto vrijeme može vam omogućiti da se upoznate s određenim rasporedom i stvorite rutinu koja vam omogućuje dosljedno izvršavanje zadataka.

Također bi vam moglo pomoći da napravite popis prioritetnih zadataka koje trebate obaviti svaki dan.

Organizirajte se

Organizacijske vještine također su važne za postizanje uspjeha u poziciji rada od kuće. Organiziranje vaših dužnosti, ali i radnog prostora može vam pomoći da poboljšate svoju produktivnost.

Čišćenje smeća koje imate na stolu i svakodnevno organiziranje zaliha mogu vam pomoći da uklonite nered i da se usredotočite na svoje zadatke.

Također bi moglo biti korisno organizirati svoje dnevne zadatke od najizazovnijih do najmanje izazovnih kako biste mogli izvršiti složenije zadatke kada se osjećate najspremniji.

Tehnička osposobljenost

Profesionalci koji rade od kuće često se oslanjaju na računala, softverske programe i specijaliziranu opremu za obavljanje svojih zadataka.

Poznavanje rada u raznim programima su naprednije vještine koje morate savladati.

Tvrtke često obučavaju svoje zaposlenike o tehnologijama, no također bi moglo pomoći pohađanje tečajeva koji su usredotočeni na nove tehnologije ili istraživanje i implementacija drugih programa.

Emocionalna inteligencija

Za kraj jedna od od osnovnih vještina u svijetu rada, ali i cijelom životu.

Možda ćete moći procijeniti komunikacijske stilove svojih kolega tijekom telefonskih poziva i virtualnih sastanaka, ali razvijanje profesionalnih odnosa s kolegama na smislen i produktivan način zahtijeva vještine emocionalne inteligencije.

Razvijanje vještina kao što su empatija, uključenost i samosvijest može vam pomoći da se povežete sa svojim kolegama.

Emocionalna inteligencija vam pomaže da shvatite što motivira druge i odredite kako optimalno surađivati ​​kako biste postigli ciljeve u udaljenom okruženju.

Znati kako komunicirati s članovima tima, čak i putem digitalnih alata, zahtijeva poniznost i razumijevanje.

Pažljivo i učinkovito komunicirajte s drugima.

Za kraj

Želite raditi od kuće, a ne znate odakle krenuti? Registrirajte se na Zaposlise.hr i posao će vas pronaći!

Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !

Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.

Registriraj se ->

Preuzmi aplikaciju