Razgovor za posao – Čitajte između redaka

Čitanje između redaka važna je stavka svakog razgovora za posao. Čitanje između redaka znači razumijeti pozadinu postavljenog pitanja i pretpostavlja […]

Čitanje između redaka važna je stavka svakog razgovora za posao.

Čitanje između redaka znači razumijeti pozadinu postavljenog pitanja i pretpostavlja Vašu spremnost na pravi odgovor. Vještina ovakvog čitanja može pomoći u shvaćanju i prihvaćanju onoga što poslodavac od Vas očekuje. Takva sposobnost u konačnosti rezultira novim prilikama i perspektivama za obje strane.

Uspješni razgovori za posao pretpostavljaju da je poslodavac taj koji govori u manjini, dok budući zaposlenik preuzima vodstvo u komunikaciji. Postoji mogućnost da će poslodavac postaviti mnoga pitanja kako bi saznao podatke relevantne za poslovanje.

Jednako tako, postoji mogućnost da mnoga pitanja neće biti postavljena – kako onda prepoznati poruku iza onog neizrečenog?

Čitanje između redaka – “Hoćete li moći izvršiti posao?

Ovim pitanjem poslodavac želi da ga uvjerite da ste baš Vi osoba koja će doprinijeti timu. Zanima ga imate li vještine potrebne za obavljanje posla, fizičke sposobnosti i volju za učenjem koju posao zahtijeva.

Pri ovakvim pitanjima budući se zaposlenik često oslanja na prethodna poslovna iskustva. Ovako formulirano pitanje prilika je kandidata da se pokaže u pozitivnom svjetlu, samopouzdan i uspješan.

Ispričajte priče o svojim prethodnim iskustvima i naglasite svoj angažman u ranijim projektima kako bi poslodavac dobio uvid u Vaš trud i kvalitetu rada.

Skriveno značenje – “Hoćete li surađivati s timom?

Dobre komunikacijske vještine i suradnja s timom jednako su važne stavke poslovanja kao prethodno iskustvo i prikupljene vještine.

Postoji nekoliko načina na koje možete uvjeriti poslodavca u Vašu kolegijalnost.

  • Naglasite učinkovitost komunikacijskog pristupa
  • Ponudite poslodavcu prijašnje iskustvo u timskom radu
  • Istaknite sposobnost rješavanja problema.

 

Kvalitetna, transparentna i dvosmjerna komunikacija od izrazite je važnosti za pravi team building. Potrudite se s poslodavcem komunicirati što jasnije, time prakticirajući pred njegovim očima timske komunikacijske vještine.

Iako poslodavac ne može sa sigurnošću provjeriti sva Vaša prijašnja iskustva, ponudite mu situaciju na prethodnom radnom mjestu u kojoj je trebalo pokazati timski duh. Nerijetko se događa da prethodna iskustva pišu nova iskustva.

Sposobnost efikasnog rješavanja problema na poslu bitan je dio rada u timu. Vaša brzina, sposobnost i volja za slušanjem i uvažavanjem kolega elementi su koji stoje visoko na ljestvici svakog poslodavca.

Razina vještina – “Hoćete li trebati dodatnu obuku?

Postavljanjem ovog pitanja poslodavac želi saznati razinu vaših vještina. Želi znati jeste li sigurni u svoje jače strane i koliko ste samopouzdani o istima govoriti. Jednako tako, svaki zaposlenik ima i slabosti na kojima treba raditi i kojih treba biti svjestan.

Ovako formuliranim pitanjem poslodavac od Vas zahtijeva dokaz da ste kompetentni, samosvjesni i voljni nadograđivati svoje nedostatke – i slaviti snažne strane.

 

Držeći na umu da je svaki razgovor za posao stresan događaj u životu pojedinca, bitno je dobro se pripremiti za potencijalna pitanja, kao i za ona koja je potrebno dekodirati. Smiren ton, otvoreno držanje tijela i eye-contact gotovo uvijek ulijevaju osjećaj povjerenja te olakšavaju i najstresnije situacije.

Dopustite poslodavcu i samima sebi donošenje odluka koje su u skladu s Vašim profesionalnim težnjama i vrijednostima.

 

Niste sigurni kako prepoznati skrivene poruke iza pitanja poslodavca? Registrirajte se na Zaposlise.hr i s nama osnažite samopouzdanje za svako (ne)postavljeno pitanje! 

 

Preuzmi aplikaciju