Poslodavci čitaju vaš životopis samo par sekundi
Poslodavci čitaju vaš životopis samo par sekundi
Velika enigma za posloprimce je kako napraviti privlačan životopis. Može li premalo ili previše teksta ‘sabotirati’ prijavu na oglas? Treba li staviti svoju fotografiju u životopis ili ne?
Napravljeno je nekoliko istraživanja popularnih web stranica za pronalazak posla, gdje su stručnjaci na temelju korisničkih podataka poslodavaca, pokušali dokučiti što točno traže u svojim kandidatima.
Sadržaj
Regruteri ‘skeniraju’ životopis u par sekundi
Ladders eye-tracking study
Ladders je napravio istraživanje koje je zabilježilo kretanje očiju regrutera. Naime, pratili su gdje im pogled prvo prolazi kroz životopis.
Zaključeno je da je regruterima trebalo u prosjeku oko 6 do 8 sekundi da pogledaju jedan životopis, prije nego što ga sačuvaju ili odbace.
Regruteri ‘bacaju prvi pogled’ samo na 3 elementa – profesionalna titula, tražene vještine i razinu iskustva.
Prvi korak je brzi pogled na životopis kako bi zaključili vrijedno li je trošiti vrijeme na detaljnije čitanje. Tek nakon toga slijedi telefonski poziv ili zakazivanje razgovora uživo.
Workopolis study
Workoplis je istraživao korisničke podatke u svojoj bazi podataka te je posebice pratio aktivnost regrutera. Aktivnosti poput koliko dugo čitaju svaki životopis, koliko životopisa u prosjeku čitaju te koliko su ih spremili ili odbacili.
Na temelju informacija iz vlastite baze podataka saznaje se da:
Skoro 60% poslodavaca je potrošilo samo 11 sekundi ili manje na čitanje životopisa prije svoje odluke. Dok gotovo 80% životopisa nije prošlo prvi, inicijalni krug odabira kandidata.
Samo 14% regrutera troši više od 1 minute na čitanje životopisa.
Kako izgleda privlačan životopis?
Kako je već spomenuto da regruteri zapravo samo čitaju o tituli, vještinama i razini iskustva kandidata. Stoga, fokusirajte se na te ključne informacije koje će uhvatiti pažnju regrutera.
Napravite sročeni i jasni životopis. Prevelika količina teksta i opisa svojih iskustava kao u veći broj stranica životopisa, može vam se odbiti o glavu.
Prekomjerni tekst ili pretjerani dizajn, neće utjecati na prolazak u uži krug kandidata.
Pokušajte napraviti što jednostavniji raspored riječi te koristiti skladni dizajn s umirujućim bojama.
Naravno prijava na radna mjesta u top kompanijama, s velikom količinom prijavljenih kandidata, znatno smanjuje vrijeme potrošeno na čitanje životopisa.
Konkurencija utječe na vrijeme čitanja vaših životopisa
Najčešće kandidati koji se prijavljuju za poslove, ne ispunjavaju minimalne kriterije da bi se kvalificirali za njih, što znatno smanjuje prosječno vrijeme čitanja životopisa. Istina je da regruteri ne provode puno vremena čitajući većinu životopisa koje dobiju, ali ako se prijavite za odgovarajuće poslove s dobro predstavljenim životopisom, dobit ćete mnogo više pažnje od prosjeka.
Međutim, vrijedi napomenuti da nakon što vaš životopis prođe početnu fazu provjere, regruteri će se najvjerojatnije vratiti vašem životopisu i potrošiti puno više vremena na njegovo proučavanje – kako budete napredovali kroz proces prijave.
Ono što znamo je da imate manje od 30 sekundi da impresionirate poslodavce.
Iskoristite svoju kreativu i budite top kandidat.
Na Zaposlise.hr platformi tvoj korisnički profil postaje tvoj životopis. Sve što trebaš je maksimalno ispuniti svoj profil koji će automatski kreirati tvoj životopis, brzo i jednostavno. Svajpaj kroz transparentne oglase i pridruži se modernom načinu zapošljavanja.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->