Kako ti društvene mreže mogu pronaći posao?
Kako ti društvene mreže mogu pronaći posao?
Društvene mreže su najpopularnija online aktivnost, te se procjenjuje da će 2023. godine premašiti bazu od 4.89 milijardi korisnika.
Iako su česte kritike na korištenje društvenih mreža izrazite, moramo priznati da su nam donijele dosta prilika – što karijernih, a što privatnih.
Obilje raznovrsnih karijernih prilika polaze upravo iz social media svijeta, gdje se imamo priliku istaknuti u moru konkurencije.
Jedinstvenost i kreativnost su imperativ za isticanje na društvenim mrežama.
No, kako to iskoristiti za novi karijerni put?
Sadržaj
Društvene mreže kao izvor poslodavaca
59% regrutera kaže da kandidate koje su zaposlili pomoću društvenih mreža, smatraju najkvalitetnijim zaposlenicima.
Zašto?
Postoje plaćena oglašavanja radnih mjesta samo na društvenim mrežama, koji targetiraju specifični segment osoba. Tako se poslodavci sigurni da oglas dođe točno osobama koji su pravi match – time je i veća vjerojatnost da će osoba biti pravi ‘fit’ za to radno mjesto.
Preko 84% poslodavaca kaže da koristi društvene mreže za regrutaciju posloprimaca.
Pomoću društvenih mreža, regruteri pronalaze i pasivne kandidate.
Regruteri često posežu za plaćenim i neplaćenim oglašavanjem radnog mjesta što im dovodi više kvalitetnih kandidata. Time i značajno skraćuju proces zapošljavanja.
Također, regruteri smatraju da osobe koje prate društvene profile tvrtke su već zainteresirane te time i bolji izbor za tvrtku.
Društvene mreže ti pružaju:
- Bolje umrežavanje (networking)
- Praćenje trendova na tržištu rada
- Inspiracija za nove ideje
Kako iskoristiti društvene mreže za pronalazak posla?
Odaberite pravu društvenu mrežu
Instagram kao aplikacija za dijeljenje privlačnih fotografija i videa je postao pravo poslovno tržište. Od toga da mnoge tvrtke ovise o promociji i prodaji na Instagramu pa do činjenice da se korisnički profil može iskoristiti kako bi osoba na neki način ‘brendirala’ sebe.
Time se insinuira da posloprimci koriste društvene mreže kako bi pokazali što mogu, što ih interesira te koje su njihove prednosti.
Tvrtke na društvenim mrežama često prikazuju svoju organizacijsku kulturu te kakve zaposlenike vole imati u svojim timovima.
Pomoću društvenih mreža poput Instagrama, Facebook-a, Twittera i mnogih drugih možete istražiti poslodavce.
Često i na društvenim mrežama prvo najave da zapošljavaju.
Što ne dijeliti na društvenim mrežama?
Naravno, ako ćete koristiti društvene mreže za pronalazak posla, loša je ideja dijeliti uvredljive ili kontroverzne objave i mišljenja. Ili naravno nešto što ne želite da vaš potencijalni poslodavac sazna.
Iz tog je razloga preporučljivo odvojiti privatne korisničke račune od poslovnih.
Praćenjem tvrtki na društvenim mrežama možete saznati sve o aktivnostima tvrtke, misijama i vizijama. Informiranost o objavama posloprimca i stila komunikacije, možete ga zadiviti na razgovoru za posao te to pokazuje da ste stvarno zainteresirani biti dio njihovog tima.
Upravljajte svojom online personom
Pokaži svoje znanje i/ili kreativnost. Poslodavci vole one koji vole razmišljati ‘izvan kutije’. Poslodavci vole aktivnost kandidata na društvenim mrežama te to čini veliku razliku u odabiru kandidata.
Izražavanje i komunikacijske vještine također možete lako prikazati na društvenim mrežama.
No, morate paziti da vaša ‘persona’ na društvenim mrežama priliči profesiji u kojoj želite biti.
Budite jasni o tome tko ste, što želite i što možete ponuditi te to proširite kroz sve vaše društvene mreže.
Granice između osobnih interesa i profesionalnih mogu biti nejasne. Stoga, morate odlučiti koliko želite pokazati javnosti.
Ako se bojite da bih to micanje granice privatnog od profesionalnog, možete odvojiti privatne korisničke račune od onih ‘poslovnih’ na društvenim mrežama.
Umrežavajte se
Istraživanja kažu kako 60% poslodavaca koristi društvene mreže za pronalazak potencijalnih kandidata.
Uključite se u rasprave koje su od vašeg interesa. Primjerice, objave od utjecajnih osoba u vašoj industriji.
- Objavljujte, komentirajte, lajkajte i šerajte.
- Naravno, nemojte pretjerivati i ‘otjerati’ pratitelje svojim dosadnim objavama. Svakodnevno objavljivanje ‘mlakih tema’ je kontraproduktivno.
- Pratite trendove u svojoj industriji i pišite originalne objave. Iskažite svoju perspektivu i pitajte pratitelje za mišljenje.
- Ako ne znate što bi objavljivali, istražite kako objavljuju korisnici koji su vam zanimljivi ili su ‘glavni’ u toj industriji.
Najveća prednost društvenih mreža je da se osobe mogu ‘brendirati’ kao potencijalnog kandidata.
Umrežavanje s ostalim profesionalcima u branši je postalo sve lakše, a tako i pronalazak novog radnog mjesta.
Za više korisnih informacija, čitaj naš blog i zaposli se.
Isprobaj Zaposlise.hr aplikaciju i iskusi moderni način zapošljavanja.
Pregledaj video oglase za posao, svajpaj kroz transparentne oglase i prijavljuj se u samo nekoliko sekundi.
Ne traži posao. Neka posao nađe tebe !
Reci nam koje poslove voliš i pusti nama da ti pronađemo posao po tvom ukusu.
Registriraj se ->